duminică, 28 ianuarie 2018

„Dincolo de farmecul nopții”


Iată prima carte citită în acest an. A fost o surpriză foarte plăcută să descopăr la editura Vremea, în colecția „Autori români” romanul scriitorului Andi Ștefănescu. Prietenii mei cititori de pe facebook discutau cu entuziasm despre acest volum și nu am rezistat, l-am comandat prin poștă, direct de la editură, folosind acest link.
Am crezut că voi citi un roman ușor, foarte bine scris, relaxant, amuzant și...cam atât. Textul însă mi-a rezervat câteva surprize. Pe o primă treaptă poate fi receptat în acest fel, dar sub această suprafață textul are adâncime. Cu o desăvârșită stăpânire a mijloacelor de realizare artistică, autorul aduce în scenă personaje ale zilelor noastre, personaje prinse într-un fir narativ care nu lâncezește și care menține treaz interesul cititorului până la final. Nu știu unde să încadrez acest roman; nu e roman de dragoste, nu e roman polițist, nu e roman de aventuri, nu e roman de moravuri, nu e roman fantastic, dar e câte puțin din toate acestea. Adică e viața însăși!