miercuri, 14 septembrie 2011

"Ultimul ţărm"


Am un truc: „Zâmbeşte, mâine va fi mai rău.”
De câte ori mă simt descurajată de felul cum evoluează evenimentele în jurul meu, apelez la această zicere a lui Murphy. E mult mai profundă decât ar părea ea, aşa cum se prezintă învăluită într-o ironie surâzătoare.
De fapt vrea să declanşeze în tine acel declic subtil care te face să lupţi cu toată forţa exact când eşti pus la zid.
Nicio problemă! Sunt pregătit să înfrunt ceva şi mai rău – acesta e mesajul.
Îmi amintesc de fericirea care m-a cuprins când am terminat acest roman al lui Nevil Shute. Faţă de moartea iminentă din carte, problemele mele de zi cu zi se reduceau la adevărata lor dimensiune – fleacuri. M-am simţit eliberată.
Îmi plac în mod deosebit cărţile care mă fac să-mi dau seama ce bine îmi este. Exersez din când în când cu „Jurnalul fericirii”, „Fructele mâniei”, „Cartea lui Iov”.
 Aţi încercat?