marți, 22 noiembrie 2011

Filosofia blogului


Am primit de la Gina un set de întrebări care ţin de filosofia bloggingului. Iată-le:
1)      Ce vârstă are cel mai vechi blog pe care îl cunoaşteţi?
Nu ştiu. Am citit cu plăcere postări de acolo, dar nu cunosc vârsta blogului. Pe internet am mereu impresia că mă aflu pe tărâmul „tinereţii fără bătrâneţe”.
2)      Care este primul blog pe care l-aţi descoperit de îndată ce aţi intrat în virtual?
Mai întâi am descoperit cenaclurile literare. Nu pentru mult timp, întrucât limbajul „literar” de acolo şi atacurile la persoană m-au năucit. Abia apoi mi-am făcut un blog şi am fost descoperită de Grişka. De fapt Missouri a fost descoperită de el, ea avea un blog mult mai atractiv decât mine pe vremea aceea, publica poze şi noutăţi de interes felin, pe când eu scriam texte mediocre. A fost ceva firesc: Grişka  traducător, Missouri devoratoare de cărţi...
3)      V-ar bucura închiderea unui blog? Care anume?
Nu. Dacă ceva nu se potriveşte cu mine, ocolesc. E loc destul.
4)      Care este blogul pe care îl vizitaţi cel mai des?
Parcurg în fiecare zi toate blogurile cu posturi noi. (din blogrollul meu)
5)      Cam cât timp credeţi că poate un blog să-şi justifice existenţa?
Atâta timp cât îi face proprietarului plăcere să scrie.
6)      În ce condiţii v-aţi închide blogul?
Cred că l-aş închide în cazul unei dezamăgiri profunde.
7)      Ce vârstă are blogul?
Trei ani.
8)      Cum aţi decis să vă faceţi blog?
Voiam să scriu. Mâzgăleam zeci de caiete, hârtia e scumpă... Şi apoi, în virtual puteam să fac şi câţiva cititori (victime).
9)      Este bloggingul un viciu? Dă dependenţă?
Nu ştiu ce să zic. Uneori las mâncarea să fiarbă pe aragaz şi vin să scriu sau să răspund la comentarii. Alteori amân o treabă sau alta ca să citesc ce-a scris altcineva. În general mă culc târziu ca să pot parcurge tot ce mă interesează din blogroll. Sunt mereu în criză de timp din cauza navigării pe bloguri şi sunt prima (şi singura) din zonă care sună la deranjamente când pică internetul, dar nu, nu dă dependenţă...

Oricine doreşte să răspundă întrebărilor poate să preia leapşa.