duminică, 2 octombrie 2011

"Viaţa la ţară"


Nu pot să nu consemnez acest dialog dintre soţul meu, Andrei şi vecinul Georgel, dialog auzit de dimineaţă, la poartă:
-         Să trăiţi, dom’ inginer. Mai aveţi mere stricate să dau şi eu la porci?
-         Bună, Georgele, îţi dau cheile să deschizi la livadă şi poţi lua câte vrei că e plin pe jos.
-         A, mă gândeam că aveţi aicea, care s-au mai stricat.
-         Am mai dat şi noi la păsări, Georgele, nu mai sunt.
-         Aţi vândut fânul?
-         Nu, dacă vreţi să cumpăraţi...
-         Nu, mai bine dăm coceni la vacă, dă-o dracu, că pe-urmă se-nvaţă cu binele.
-         Dar nu trebuie să-mi dai bani pe fân, să vină Lenuţa cu lapte.
-         Laptele îl bea copiii, cum să-l iau de la gura copiilor?
-         Bine, cum vrei, eu mă gândeam că îţi convine mai mult.
-         E, ziceam că faceţi şi dumneavoastră un gest, aşa ca între vecini, că şi-aşa nu aveţi cui să-l vindeţi... se strică aicea.
-         Ştiu, măi Georgele, dar pe mine m-a costat şaptezeci de lei ziua de coasă, cu totul am dat patru sute pe cosit... Doar te-am rugat să vii să-l coseşti tu şi ţi-l dădeam gratis.
-         Nu mă pricep la cosit.
-         Ce ţăran eşti tu să nu ştii să coseşti?
-         Eu sunt paznic, lucrez la oraş.
-         Lucrezi şi acum?
-         Acum... şomaju!
-         Vrei coceni? Îţi dau coceni. Am un pogon în luncă la Tarla.
-         Ne ajută văru dumneavoastră cu tractoru?
-         Măi, transportu e treaba voastră.
-         Da, da, numai să veniţi să ne arătaţi care sunt clăile.
-         Clăile? Păi, cocenii trebuie tăiaţi.
-         A, deci nu sunt tăiaţi. Atunci mai bine îi iau pe-a lu’ nea Stalin că  sunt gata legaţi şi mi-i aduce acasă cu calu.
-         Bine, mă.
-         Auziţi, dacă vă rog eu, îmi daţi şi mie nişte mere să duc la copii?