sâmbătă, 29 ianuarie 2011

"Pseudo-Kineghetikos"


Vă plac vânătorii? Eu îi urăsc. Nu le pot înţelege satisfacţia de a ucide. Şi eu mănânc carne, şi pentru mine sunt sacrificate animale. Dar ei nu ucid ca să se hrănească, ei ucid de plăcere.
Ieri eram la bucătărie când m-a lovit un zgomot asurzitor, din senin. M-am speriat, am ieşit în curte. Ţipete, fluierături, lătrături, ţignale, timpane lovite. Am crezut că m-a izbit un tren.
Erau treizeci de gonaci care hăituiau vânatul. Intraseră în livada, păşunea şi pădurea noastră, încălcându-ne proprietatea fără să ceară permisiunea şi fără măcar să anunţe în prealabil.
Este o practică obişnuită a Ocolului Silvic din Stoiceni, judeţul Vâlcea. Nu e prima oară când se întâmplă. Am citit legea fondului cinegetic, dar oare această lege le permite să încalce o proprietate privată fără consimţământul proprietarului?
M-au ameninţat că-mi împuşcă cei doi câini dacă nu plecăm din pădure. Din pădurea noastră!
Foarte ciudate legi avem. Trăim într-o ţară ciudată!