sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Leapşă interesantă de la Piti


Piti, dar cred că şi cu amestecul lui Belle, mi-au transmis o leapşă pe care n-o pot refuza, fiind despre cărţi... Iată la ce întrebări trebuie să răspund:


1) Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?

Înainte de asta, m-aş întreba pe cine ar interesa biografia mea? Mi-ar plăcea să scrie despre mine omul pe care-l iubesc.


2) Care sunt motivele pentru care i-aţi încredinţa lui sarcina aceasta?

Pentru că numai cel care te iubeşte te cunoaşte cu adevărat.


3)Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmică pentru a păstra "o urmă" a umanităţii?

Aici răspunsul firesc e Biblia. Dar dacă ar trebui să aleg o carte de literatură beletristică, aş trimite în Cosmos "Fraţii Karamazov".


4)Cum arată pentru dumneavoastră pauza ideală pentru a citi o carte?

O zi liberă. O zi în care să nu mă cheme nicio îndatorire, să mă pot scufunda cu totul în ficţiune. Şi multă cafea.


5)Dacă aţi avea puterea de a "şterge" un personaj de roman, care ar fi acesta?

Unul negativ. Dar dacă mă gândesc mai mult, poate n-ar trebui "şters" niciunul. Ce ar mai pune în valoare binele, dacă răul ar lipsi? Şi poate că răul se transformă sub puterea Frumuseţii, cum spunea Dostoievski.


6)Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?

Nu, nu l-aş scoate. Scriitorul i-a dat cu siguranţă un rost.


7)Câţi kilometri aţi merge pentru a găsi o carte?

Depinde despre ce carte vorbim. Dar eu mă deplasez oricum treizeci de kilometri, indiferent ce carte cumpăr... cam asta e distanţa până la cea mai apropiată librărie.


8)Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întâlniţi?

Pe Edgar Allan Poe.


9)Care ar fi primele cuvinte pe care i le-aţi adresa? (în afară de bună ziua)

Never say "Nevermore"!


10) Descrieţi biblioteca visurilor voastre.

Biblioteca mea are rafturi şi pe interiorul pereţilor, dar şi pe exteriorul lor, într-o încăpere fără margini, unde timpul s-a oprit. Plantele cresc luxuriant şi cuprind volumele într-o simbioză fantastică. Personajele din cărţi stau pe canapele şi acceptă să discute cu oricine, scriitori din toate timpurile încă scriu opere noi, ascunşi după rafturi şi mii de spiriduşi, elfi şi zâne servesc cu volumul dorit pe cei ce vor să citească.