luni, 20 februarie 2012

Lecturi despre umbre


„Poate că mi-am pierdut încrederea în democraţie”, mi-am spus simţindu-mă cuprinsă de nostalgie la lectura acestui roman – „Umbre lungi” de Alan Brownjohn.
Este vorba despre România anilor ’77 – ’90 văzută prin ochii unui romancier englez. Nu doar autorul este un romancier englez, ci şi naratorul, plus unul dintre personajele principale.
Nostalgia nu vine însă din dorul orânduirii de atunci, nu. Ea vine pentru că exact în acea perioadă se desfăşura o parte a copilăriei şi tinereţii mele.
Şi citesc volumul cu nesaţ.
Reţin un singur citat, voi reveni cu altele pe Cărţi Dragi, un citat care demonstrează că şi universul conştiinţei, al sufletului este în continuă şi accelerată expansiune:
„Orice ţi se întâmplă în viaţă începe să se îndepărteze – imediat - cu o viteză mai mare decât ţi-ai putea imagina.”
Materia întunecată dintre noi este aceea care ne desparte.