joi, 9 februarie 2012

"Biblioteca geografului"


Missouri a fost amabilă şi a acceptat să facem cu schimbul la televizor. Ea a ascultat discursul primului ministru desemnat, portocaliu şi cu ochi albaştri, a rezistat şi parabolei domnului Sever Voinescu, timp în care eu am citit, revenind la TV doar pentru domnul Victor Ponta.
De citit, am citit dintr-o carte de la care nu aveam mari aşteptări, dar care mi-a înşelat expectanţele cât se poate de plăcut: „Biblioteca geografului” de Jon Fasman.
Credeam că e doar un thriller uşurel, numai bun pentru uitarea gândurilor negre, căci realitatea noastră depăşeşte orice thriller, nu-i aşa?, iată însă că acest roman de aventuri construit cam în genul lui Eco din „Pendulul lui Foucault” a reuşit să mă captiveze cu fragmente precum cel citat pe Cărţi Dragi, dar şi cu trimiteri muzicale interesante, de ascultat - Marin Marais, „Chaconne”, „La Gamme”, dacă vă place muzica barocă şi clavecinul la fel de mult cum îmi plac mie.
În rest nu mai am nimic de spus, Missouri miorlăie profetic că ne va fi dor de boc!



P.S. Am vrut să pun link şi la melodiile pe care le-am menţionat, dar nu a fost cu putinţă, mi se pare că ACTA îşi intră încet în pâine...