marți, 24 octombrie 2017

Creierul e interfața


Nu știu dacă această carte poate fi considerată ca făcând parte din categoria „literatură beletristică”, mai degrabă „știință popularizată”, dar asta contează mai puțin, fapt este că am citit-o cu plăcere.
*
Felul cum funcționează mintea omenească mi s-a părut dintotdeauna fascinant, iar viziunea autorului, neurologul Oliver Sacks, situată undeva la limita dintre neurologie și psihiatrie consider că este deosebit de interesantă. Plus de asta, Oliver Sacks are marele merit de-a fi flexibil în abordare, spre deosebire de majoritatea oamenilor de știință care se remarcă prin rigiditate. Cine a citit cartea știe ce vreau să zic.
*
După ce am terminat cartea, am descoperit că Oliver Sacks este și autorul volumului „Awakenings” după care s-a făcut filmul „Revenire la viață” cu Robert De Niro și Robin Williams, film care de asemenea m-a impresionat.
*
Mintea mea există și în afara corpului meu. Creierul e doar interfața.